יום חמישי, 3 ביוני 2010

ספרים - נפש אנלוגית בעולם דיגיטאלי (big heart books)




נתחיל ונפתח בהצהרה: לכבוד חגיגות הספר הבלוג ילבש את שימלתו החגיגית ויציג מציאות והנאות שקשורות בספרים. עכשיו אפשר להמשיך.
ספרים זה אחד הגזרים האהובים עלי. ספר טוב נותן לך ידע, שמחה, מקום להעלם בו, חברים חדשים להכיר (ספרים טובים יוצרים אצלי לעיתים תחושה של הכירות עם הדמויות, קורה שלעיתים אני נזכרת בן או חושבת עליהן, ממש כמו עם אנשים אמיתיים). אני שואבת המון נחמה והנאה מספר טוב. הספרים החביבים עלי במיוחד אלו רומנים היסטוריים, יש לי פלייר רציני לימי הביניים אבל כל 'פעם' מתקבל בברכה.
איך יודעים שספר טוב? כשאתה מתחיל להתקמצן על הדפים, שלא בא לך שהוא יגמר, שאתה מתגעגע לדמויות, שאתה שונא, כועס, אוהב, מתרגש, מפחד ובמקרה שלי יש גם לא מעט בכי מרורים בסופים טראגיים.

רשימת הספרים הממומלצים המרגשים והמעולים שלי (לא בסדר כרונולוגי בהכרח):

היביסקוס סגול, ציממנדה אדיצ'יה. יפהפה, רגיש, מעניק טעימה תרבותית מאלפת ומצליח להעביר סיפור אישי וכל כך אוניברסלי יחד עם סיפור לאמי והיסטורי בצורה מאלפת. מומלץ!

האפפיורית יוהאנה של דונה וולפולק. סיפור שלא יאמן, רגיש, מעניין וסוחף. מסוג הספרים שנשאר הרבה זמן בלב.

ספריה של אמי טאן באשר הם (כי הבחורה כותבת מעולה, הסיפורים, החוויות, את חי את הסיפור לגמרי וקורא בנשימה עצורה).

אבנים מן הנהר, אורסולה הגי. הספר האחרון שקראתי ולא יצא לי מהלב ומהראש, סיפור מדהים שכתוב ומתורגם מצויין. כן יש שם את השואה כתמה מהותית, גם למי שסולד מספרי שואה, מומלץ ובלתי נשכח.

ז'ק הפאטליסט ואדונו. ספר ענתיקה של דני דידרו שהומלץ על ידי מי שהיה המרצה החביב בקמפוס של מקסיקו באוניברסיטת ת"א, דר' הנרי אונגר החריף והיה שווה חיפושים קדחתניים בחניות ספרי יד שניה.

אלה תולדות, אלזה מורנטה. מעולה ובלתי נשכח. ספר עב קרס שעצוב להעביר בו דפים בידיעה שהסוף של הסיפור מתקצר.

הבשורה על פי ישו, זוזה סאראמאגו. פשוט מרתק.

מקור הצילום, למי שניחן בנפש אנלוגית בעולם הדיגיטאלי- חנות ספקים קטנה עם לב ענק


Photobucket

Related Posts with Thumbnails