יום שני, 28 בפברואר 2011

מכניסים סדר לחיים עם הבמבה של קווין ונסלט (kevin vanaelst - everyday art)

מטוס בשמים או טיפות על השמשה- תלוי איך אתם רואים את זה

כאלה שיכולים למצוא את היפה המיוחד והלא מובן מאליו בדברים היומיומיים, הפשוטים והמובנים מאליהם, הם קוסמים של ממש. אלה שיכולים לראות ולהביא את זה אלינו זה אמנות. קווין ואן אלסט עובד עם חומרים יומימיים שעוברים אותנו בשוטף ומסדר אותם כך שמשהו חדש נולד מהם והם חובקי משמעות, אמירה וגם לא מעט הומור, תודה לאל.

הוא אמן מינימליסטי, צלם שמתבל את עשייתו באפקט קומיקסי עם קריצה לתחומים מדעיים. והוא מנסה להעביר באופן ויזואלי  את החקירה שלו יצירת סדר במקומות שנצפה דווקא למצוא אקראיות, ומוסיף על כך רמיזה לכך שדווקא בפרטים הקטנים שסביבנו ישנה אפשרות לתקשורת עם רעיון ומשמעות גדולה יותר.

חומרים שימושיים ודברים אכילים, אוכל הם הקנווס והפלטה שלו והלחם והחמאה עבורנו. הוא מסוגל לראות ערימת גרלנדת קריסמס כמוח אנושי, פסוקת שיער מזוגזגת כמוניטר שרושם את פעימות הלב. דובוני גומי מרכיבים את  טבלת היסודות ותולעי גומי מסוכרות הם הכרומוזומים האנושיים. עבודת האמנות שלו מנסה לחבר בין הסביבה הפיזיקלית לבין פחדים, סקרנות, חלומות בהקיץ  ודברים שמרתקים את הנפש. הצילומים והקומפוזיציות שבהן מורכבים מחפצים יומיומיים, חומרים וסצנות מההוווי היומיומי השכיח. אותם הוא מסדר, מארגן וממקם באופני צורה שונים, בדפוסי דוגמא ואילוסטרציה שונים.

האימג'ים מנסים לחקור את המרחק בין המקום שבו נפשו רוצה להיות והחפצים והחומרים שמהווים השראה על הקיבעון והאובססיה. ממש כמו המשמעות של המונח הכימי  FIXATION  אשר מתייחס ל-12 תהליכים כימייםהכרחים לשינוי, נראה שגם קווין מעביר את האלמנטים הללו תהליך שמשנה את מצבם לכדי משהו אחר, חדש.

נפלאה בעיני היא סדרת טביעות האצבע המשובחת. קקי של חתול, במבה, צמר, חרדל, מלח ועוד חומרים מרכיבים את הטביעת אצבע האנושית.

תהנו מיום נפלא
אפרת









2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

Amazing! Thank You

artoholic rabbit אמר/ה...

my pleasure :)
efrat

Related Posts with Thumbnails