יום שישי, 16 באפריל 2010

אנשים שקופים - תורת היחסים של Yu Jinyoung

משפחה שקופה , 2008



הכלב לא שקוף

הגוף משתלב ונטמע ברקע. הסממנים החיצוניים -ויזואלים שמשדרים נאיביות ועליצות ניבטים בבירור, גם הפנים דמויי המסיכה נראים בבירור, גם הם מלאכותיים, מזוייפים.



הסממנים החיצוניים בעלי פנים

YU JIN YOUNG הקוריאנית, עוסקת בחקירה של האינדבידואל והתנהלותו בחברה. המסכה שאנו עוטים על פנינו, הסממנים הויזואליים, קודים חיצוניים שבאים להסוות ולטשטש את הרגשות הפנימיים. משחקים של שקיפות, הטמעה ואובדן הזהות (הן כמקור להגנה, חסימה והן מתוך רצון לשתייך) של הפרט בחברה.

כולנו נפגשים ונפרדים, זוכרים ונשכחים ללא הרף. עוטים חזות ופרצופים בכדי להאים עצמנו ליים בחברה מודרנית שזזה מהר, מהר מאוד. מהן הפנים האמיתיות שלנו בתוך כל זה? החקירה של נושא האדם הלכוד בחברה נעשית גם בתוך המשפחה במרחב הביתי המוגבל. המשפחה מציגה כלפי חוץ חזות מסויימת, לרוב של משפחה מוצלחת, אוהבת ותומכת. כאשר למעשה ברוב המשפחות ישנם הרבה מאוד אינטריגות, מתחים ונושאים שאינם פתורים או תקינים, מתחת לפני השטח. הרקע הפרחוני, הדקורטיבי, העמוס, משמש כמשטח הסוואה והטמעות עבור המשפחה. הם עוטים את המסכה החיצונית שהוא מספק בכדי לטשטש את עצמיותם ולהציג חזות משפחתית שיקרית מיופה ומלאכותית. הטישטוש וההעלמות של הגוף מהווים הקבלה להעלמת ההתרחשות הפנימית, אין חשיפה. כל מה שנותר לנו לחשוף הם המסכות והחפושות שלנו - הלבוש והאביזרים.
הניגוד העוצמתי בין הכאב, היאוש, התהום האנושית של זוועה אינסופית אל מול הסממנים החיצוניים המתקתקים של הלבוש וחיות המחמד (הן אגב, אינן שקופות, הן לא לוקחות חלק במשחק ההסתרה, אבל משמשות הן כאבזר מקשט והן כבבואה מנוגדת לבני האדם) יוצרים מתח ותחושה של הליכה "על הקצה".
Photobucket

3 תגובות:

עופרה אמר/ה...

ואוו , זה מדהים

יהודית אמר/ה...

זה יפיפה!

artoholic rabbit אמר/ה...

כן זה ממש יפהפה וחזק
ויתרה מכך , מותיר בך משהו, חומר למחשבה

Related Posts with Thumbnails